Kun ét tilbud til medlemmerne?
Fra at tilbyde medlemmerne stort set alt, hvad de ønsker sig, til kun at have fokus på de politiske resultater. Denne transformation har De Samvirkende Købmænd (DSK) gennemført. Modigt og med succes. DSK’s adm. dir. John Wagner fortæller den 6. marts om, hvorfor, hvad og hvordan de har gennemført denne hårde prioritering.
Du er velkommen til at være med.
Modigt spring
De Samvirkende Købmænd har også mærket riften om medlemmers opmærksomhed. DSK kunne allerede for år tilbage se, at den tendens kun ville forstærkes. Organisationen tog derfor det store spring fra at ville opfylde alle købmænds behov for rammevilkår, bred service, rabatter, rådgivning mm. til kun at arbejde målrettet med ét tilbud: politisk lobbyisme på vegne af danske købmænd.
Forskel for medlemmerne
Fra en forening med varer på alle hylder til en forening med kun politik og lobbyisme på hylderne. Et stort spring og en stærk forenkling i forretningsmodellen. Det kræver is i maven og ledelsens vedvarende fokus. Til gengæld en oplagt mulighed for virkelig at gøre en forskel for medlemmerne og for at komme et godt skridt foran andre aktører på markedet.
Brug kernekompetencerne
Det politiske lobbyarbejde og evnen til at synliggøre både resultater og indsatser undervejs er netop DSK’s kernekompetencer. Kompetencerne kommer nu til sin ret. Resultatet er bl. a. respekt og lydhørhed hos politikerne på Christiansborg. Til gavn for medlemmerne, danske købmænd og forbrugere.
Vil du være med?
Fokus i en medlemsorganisation er et ud af mange temaer, som direktører i interesseorganisationer har mulighed for at diskutere. Det er den 6. marts 2018, og adm. dir. John Wagner lægger som nævnt for med en beretning om DSK’s prioriteringer, fokus og om medlemmernes reaktioner.